Blueforce en Bluedesk CRM: “We starten 2024 met meer focus”

9 januari 2024

Onze Blueprint blijft zich ontwikkelen! Het vertrouwde Bluedesk CRM breidt zijn horizon uit met de introductie van Blueforce. Blueforce richt zich volledig op de non-profitsector; zo kan Bluedesk CRM zich volledig richten op de maakindustrie. Meer focus dus! In deze blog delen Blueforce-directeur Lars Spruijt en Bluedesk CRM-directeur Michiel Vink alle details.

Met onze Blueprint hebben we door de jaren heen samenwerkingen opgebouwd binnen verschillende vakgebieden. In deze tijd hebben we ontdekt waar onze kracht écht ligt: in de non-profitsector en de maakindustrie. Het voelt als het juiste moment om ons nu te gaan focussen. Daarom vervolgen we de koers onder twee verschillende namen: Bluedesk CRM voor de maakindustrie en het ‘fonkelnieuwe’ Blueforce, speciaal gericht op de non-profitsector. Meer focus brengt meer Blue Magic met zich mee.

“Onze blueprint voor groei en de blueprint voor impact vertegenwoordigen al meer dan 20 jaar een serie aan CRM-implementaties en -expertise, ongeacht het label dat we eraan geven. We behouden onze kennis, ervaring en samenwerking, maar leggen nu extra nadruk op onze specifieke doelgroepen," delen Lars en Michiel met enthousiasme.

Fondsenwerven in 2024? Deze uitdagingen komen op je pad

We vervolgen ons gesprek met Lars, want nu zijn we wel benieuwd: waar ziet hij uitdagingen in de markt en hoe kan Blueforce non-profitorganisaties hierin ondersteunen?

“De non-profitorganisaties in Nederland staan voor unieke uitdagingen. Ze willen digitaal transformeren, maar financiële overwegingen spelen tegelijkertijd een cruciale rol. De organisaties moeten elk dubbeltje omdraaien om het maximale uit hun achterban te halen. En de inflatie en een lichte recessie beïnvloeden het geefgedrag van donateurs.”

De nieuwe Nonprofit Cloud

Lars vertelt dat een andere uitdaging ligt in de verwachtingen van zowel donateurs als vrijwilligers, met andere woorden de customer experience. Mensen willen een 'Coolblue-ervaring', waarbij waardering van je achterban en informatie verstrekken over de besteding van donaties centraal staan. Om on top of mind te blijven moet je laten zien welke impact je maakt, en daarvoor is de juiste technologie onmisbaar.

Er zijn genoeg ontwikkelingen die hieraan kunnen bijdragen, zoals de nieuwe Nonprofit Cloud van Salesforce. Als ambitieuze NGO kan je met deze oplossing nóg meer impact maken. De oplossing biedt namelijk verbeterde functionaliteit ten opzichte van bestaande software zoals Converse van CISIS en NPSP van Salesforce, namelijk:

  • Het B2C- en B2B-datamodel zorgt voor veel flexibiliteit en innovatiekracht
  • Het is een totaaloplossing met eigen NGO-objecten die veel verder dan alleen fondsenwerving gaat
  • Nederlandse NGO-standaarden zoals FinDock en Novti sluiten naadloos aan
  • Goede documentatie, trailheads en certificeringspaden waarmee admins snel up to speed zijn
  • Altijd vrijheid in de keuze van systemintegrator

Let wel, een juiste implementatiepartner is essentieel, als je niet voor onaangename verassingen wilt komen te staan.

Innovatie en technologische overwegingen

De vraag is dan: wanneer is het juiste moment om over te stappen op zulke nieuwe technologieën? “Non-profitorganisaties moeten relevant blijven om niet achter te raken. Het bijbenen van innovatie met beperkte middelen is een uitdaging, maar het niet doen kan leiden tot de noodzaak van meer personeel, wat uiteindelijk duurder kan zijn.”

Nog een laatste uitdaging die om de hoek komt kijken, ligt in het op orde krijgen van alle data, het elimineren van datasilo’s en het waar mogelijk automatiseren van de juiste software om betrokkenheid te creëren. Want boeien, binden en behouden, dat is toch waar het om draait, zeker in de non-profitwereld.

Blueforce heeft de blueprint voor impact!
De juiste technologie is onmisbaar voor het maken van impact. Blueforce heeft daarom de blueprint voor impact, speciaal voor non-profitorganisaties. Door de inzet van de slimme technologie uit het ecosysteem van Salesforce zorgen we voor geoptimaliseerde en toekomstbestendige bedrijfsprocessen.

Samen meer impact maken?

We denken graag mee over ambities en uitdagingen.

Neem contact op